پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۵۱:۲۰

چابهار، میزبان نخستین جشنواره ملی "ساحل نشینان"

باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: نخستین جشنواره گردشگری ساحل نشینان کشور یکم تا پنجم اسفند ماه به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگردی دریایی و تبیین نقش آن در توسعه صنعت توریسم در چابهار برگزار می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازایسنا، علیرضا جلالزایی در نشست هماهنگی جشنواره گردشگری ساحل نشینان کشور در زاهدان افزود: بندر چابهار با داشتن سواحل صخره‌ای، ماسه‌ای و مرجانی بی‌نظیر، همچنین موقعیت عالی برای بازی‌های آبی و ساحلی و از همه مهم‌تر آثار تاریخی و باستانی در کنار دریا می‌تواند یکی از فرصت‌های مناسب برای توسعه گردشگری دریایی در این منطقه باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه اظهار کرد: ویژگی چشم‌گیرتر این منطقه اتصال مستقیم به اقیانوس است و همین موجب می‌شود کشتی‌های گردشگری از سرتاسر جهان به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشند. در نتیجه با یک برنامه‌ریزی درست، مکران می‌تواند دروازه ورود گردشگران دریایی به ایران شود و شرایطی منحصر به فرد را برای تبدیل شدن به قطب گردشگری فراهم کند. استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: سواحل مکران منطقه جغرافیایی بی بدیل در کشور است که تمامی ویژگی‌های لازم برای توسعه گردشگری دریایی را در خود جای داده است. سید دانیال محبی افزود: انتخاب این سواحل برای برگزاری نخستین جشنواره گردشگری ساحل نشینان در کشور نشان می‌دهد ویژگی‌های جغرافیایی و جاذبه‌های طبیعی این منطقه نسبت به دیگر سواحل کشور منحصر به فرد است .

وی ادامه داد: چابهار با داشتن ظرفیت‌های فراوان اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و همچنین راه دسترسی به آبهای آزاد و کشورهای حاشیه خلیج فارس زمینه مناسبی برای توسعه صنعت توریسم دارد که باید با برنامه ریزی و کار تخصصی هر یک از ظرفیت‌ها را در این جشنواره به دیگران معرفی کرد‌. استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برای برگزاری این جشنواره باید کارگروه‌های تخصصی ایجاد شود که هر کدام به معرفی یکی از ظرفیت‌های سواحل مکران بپرازد و به عبارتی این جشنواره ویترینی از ویژگی‌های منحصربه فرد چابهار باشد‌. وی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی برای استقبال مناسب و شایسته از شرکت کنندگان، پذیرایی درخور شان و همراهی خوب در طول مدت برگزاری جشنواره در کنار اطلاع رسانی صحیح می‌تواند ذهنیت مهمانان را نسبت به این استان تغییر دهد. محبی ادامه داد: این تغییر ذهنیت سبب می‌شود تا هر یک از افراد شرکت کننده در جشنواره با درک صحیح ظرفیت‌ها خود تبلیغ کننده خوبی برای این نقطه از کشور باشد.



  کد خبر : 6043
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :